Zostań Mentorką
To propozycja dla naukowczyń i kobiet menedżerek pracujących na uczelniach / w instytutach badawczych. Mentorkami mogą zostać kobiety, które chciałyby się podzielić (spotkania w formule 1:1, mogą być online) swoim doświadczeniem z innymi kobietami, będącymi na wcześniejszych etapach ścieżki akademickiej, i pomóc im w pokonaniu barier na tej drodze.
Do podjęcia roli Mentorki zachęcamy zarówno naukowczynie prowadzące badania w obszarze STEM, jak i te spoza tego obszaru, ale pełniące w swoich instytucjach role zarządcze (także np. kierownicy projektów) i mogące pomóc młodszym kobietom budować karierę menedżerską w świecie akademickim.
Formularz zgłoszenia zamieścimy wkrótce.
Limit Mentorek: 50 osób.
Termin zgłoszeń: 22 grudnia.
Korzyści:
- Tytuł Mentorki programu Dziewczyny do Nauki
- Udział w programie szkoleniowym online (o mentoringu i wyznaczaniu celów mentoringu)
- Budowanie przyszłej współpracy naukowczyń w skali Polski – wspólnych publikacji i działań
- Popularyzacja badań/ sylwetek kilkunastu wybranych Mentorek (np. w formie podcastów czy publikacji na stronie WWW i w Newsletterze Akademickim Perspektyw oraz w mediach)
- Certyfikat udziału w programie
- Udział w Perspektywy Women in Tech Summit 2025
Jeśli zatem:
- myślisz o rozwijaniu swojej kariery naukowej i/lub zarządczej w nauce i/lub chcesz poznać inne kobiety będące na podobnym etapie kariery i zbudować z nimi sieć wsparcia
- nie jest Ci obojętny fakt niedoreprezentowania kobiet wśród badaczek zwłaszcza w dziedzinach nauki z obszaru STEM
- uważasz, że Twoja ścieżka edukacyjno-zawodowa jest warta naśladowania i chcesz o tym opowiedzieć młodszym dziewczynom (maturzystki, studentki), by stanowić dla nich wsparcie i pomóc im postawić pierwsze kroki
- szukasz dodatkowych możliwości (warsztaty, szkolenia), dzięki którym Twoja kariera nabierze rozpędu
dołącz do nowej odsłony projektu Dziewczyny do Nauki!
Kontakt i szczegółowe informacje: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.